SEO Nasıl Yapılır?
Seo nasıl yapılır? Web sitesi nasıl geliştirilir? gibi soruların cevapları yer almaktadır. Kısa sürede güzel yükseliş sağlayın.
SEO Nasıl Yapılır?
Seo nasıl yapılır? sorusunun cevabından önce size konu hakkında biraz anlatım yapmak istiyorum. Uzun süredir websiteleri üzerine gerek yazılım konusunda gerek seo,sem konularında çalışmalar yapmaktayım.
Genel olarak yaşadığım deneyimleri sizlerle paylaşarak bilgiyi paylaşmayı ve yeni başlayan arkadaşlar için güzel bir kütüphane oluşturmaya çalışıyorum. Yazılarımı okuduğunuz zaman yorumlarda düşüncelerinizi belirtirseniz sevinirim.
Konu içerisinde bir çok soruya cevap verdim belli başlı çalışmalara nasıl başlamanız gerektiği yada bilmediğiniz noktalarda neler yapmanız gerektiği gibi ayrıntılı bir makale oluşturdum. Konu başlıkları liste içerisinde yer almaktadır.
- Website Nedir?
- Website İçerik Yönetimi
- Website Geliştirme
- Website Kullanıcı Deneyimi
- Website Referans Kullanımı
- Website Mail Aboneliği
- Website Ziyaretçi Takibi
- Website Kazanç
- SEO Nedir?
- Seo Önemi
- Seo Site içi seo
- Seo Site dışı seo
- Seo çalışma mantığı
- Seo backlink
- Seo Dofollow
- Seo İmage Backlink
1.Website Nedir?
Website nedir? sorusunun en iyi cevaplarından birisi günümüzde milyonluk yatırımlar ile geliştirilmekte olan teknolojik ürünlerin ve bu ürünler üzerinde iletişimlerin sağlanması amacıyla kullanılmasının ardından kullanıcılarına yeni iş kollarının sunulması ile bilginin yada işlemlerin hızlı yapılması amacıyla kurulmuş bir platformdur.
Yapılan kodlama dilleri ile farklı hız ve güvenliğe sahip olmalarının yanı sıra kullanıcıların gündelik hayatlarını kolaylaştırmayı hedeflemektedir. Keyifli ve güzel zamanların geçirilmesinin dışında firma güvenliğinin yada iş yükünün hafifletilmesi de hedeflenir.
Genellikle website denildiği zaman akıllara sosyal medya platformları yada üniversite öğrenci panelleri gelmektedir. Kullanım şekilleri ve yapıları sürekli olarak değişkenlik göstermektedir. Günümüzde eskiye göre yüksek bir kullanım potansiyeli bulunmaktadır.
Websiteleri kullanıcılarına yada ziyaretçilerine belli bir amaç yada doğrultu üzerinde onlara bilgi yada içerik sunmaktadırlar. Diğer bir durumda da onların keyifli zaman geçirmesini sağlamaktadır.
1.1 Website İçerik Yönetimi
Website içerik yönetimi genellikle yeni başlayanların yada bireysel olarak çalışma yapanların pek ilgilendiği bir durum değildir. Genellikle büyük firma ve kuruluşlar içerik yönetimi konusunda büyük dikkat ve incelik göstermektedirler.
Belirli bir konu yada kategoriler üzerinde editör grubu yada topluluğu oluşturularak içeriklerin oluşturulması,incelenmesi ve yayılması gibi bir süreçten geçmektedir. Kaynak yada bilgi araştırılması sonucu oluşturulan içerik ile website ziyaretçilerine ve kullanıcılarının belirli bir oranda artışının sağlanması hedeflenir.
Bu noktada yapılan çalışma aslında ekip işi olmaktadır. Bunun sebebi ise editörlerin yazı yada içerik oluşturmadan önce bir yada başka bir grup tarafında internet üzerinde kullanıcıların hangi sorguya karşı daha ilgisi olduğu yada eğilimi olduğu gibi kapsamlı araştırma çalışması ile sonuçlar editör yada editör grubuna dağılım yapılır ve kullanıcıların istediğine yani arz talep olayına cevap verilir.
1.2 Website Geliştirme
Website geliştirme konusunda ben yeni başlayan arkadaşlarda yada orta düzeyde kullanıcıların bu konuyla ilgili çalışma yaptığına pek karşılaşmadım ama büyük firma ve kuruluşlarda bu konuya ciddi bir önem ve arge yani araştırma geliştirme yapıldığını gördüm.
Geliştirme kısmı websitenin omurgası durumundadır. Kullanıcıların karşılaştıkları hata durumlarını düzeltmenin dışında bir kişi yada ekip çalışması ile genel anlamda yada sistem içindeki güvenlik zafiyetlerinin giderilmesinden başlar ve kapsamlı olarak değişkenlik göstermektedir.
Kullanıcıların karşılaştıkları en ufak hataların bile kısa zamanda giderilmesinden sistemdeki yada sunucuda oluşabilecek bir hatanın tahminine kadar bu konu ilerlemektedir. Geliştirme konusuna önem verilmesinin sebebi yapılan çalışmalar sırasında oluşabilecek daha büyük bir hata ile karşılaşılması durumunda projenin bile çöp olabilme ihtimalleri yada kullanıcıların yapılan yeni çalışmadan rahatsız olabileceklerine kadar bir nevi pamuk ipliği gibi bir duruma sahiptir.
Farkında olmadığınız gelişmeler bile olabilir. Örneğin proje içerisinde siz bir içerik yada bir işlem yaptığınızda işlemin hızının sizde 2 saniye gibi bir sürede yapılmasını bir geliştirme ile 1 sn yada mili saniyelere düşürülmesi gibi durumlarda vardır.
1.3 Website Kullanıcı Deneyimi
Website kullanıcı deneyimi konusu kesinlikle projenin fikir yada mantığından daha önemlidir. Yapılan projenin çok mükemmel olması sizin sitenize gelen kullanıcının her zaman mutlu olacağı yada sürekli sizde kalacağı anlamına gelmez.
Bunun için site içerisinde yetkili bir kişi yada ekip çalışması yapılmaktadır. Bu durum genellikle yeni başlayan arkadaşlarda da görünmeye başlamıştır. Bu konuda kullanıcıyla gerek canlı iletişim gerekse platfrom üzerinden iletişime geçilmesi yada anketler ile site içerisinde kullanıcı nabzı tutulması ile gerçekleşir.
Genellikle bu konuda yapılan çalışmaların en iyi örnek verebileceğim sektör oyun sektörüdür. Beta sürümleri ile kullanıcılarından oyunları hakkında fikir alması gibi bir durumdur. Bazı büyük sitelerinde belli aralıklar ile kullanıcılarına karşı yaptıkları anket yada düşünce mailleri de bu çalışmaların arasında yer almaktadır.
1.4 Website Referans Kullanımı
Website referans kullanımı bazen çok etkili olabilir. Bunun birçok örneği internette görünmektedir. Genellikle amacı kullanıcıların referans getirmeleri ile belli özellik yada hizmetlere daha kolay ulaşmasıdır. Webmasterlar için bu durum genellikle hızlı büyümeyle eş anlamlıdır.
Bunun sebebi ise kullanıcının popüler olması projenize gelecek olan ziyaretçi yada kullanıcı sayısını ciddi miktarda etkilemesidir. Genellikle belli bir düzeye gelmiş firmalar yada kuruluşlar belli dönemlerde referans özelliğini kullanmaya özen göstermektedirler.
Genellikle projenin orta döneminde yani belli bir içerik veya ürün sayısına ulaşıldığı dönemlerde gerçekleşmektedir. İlk zamanlarda içerik sayısı veya ürün sayısı az olacağı için denenmesi yada uygulanması beklenilenin tersine kötüye gidebilir.
1.5 Website Mail Aboneliği
Website mail aboneliği kullanıcı yada ziyaretçilerin belli kategoride,fırsatlarda yada içerikler hakkında bilgi almasını sağlamaktadır. Genellikle iş dünyasında yaygın olarak kullanılmaktadır. Kullanıcıların sitenizi beğenmesi ama sitede geçirecek zamanlarının olmaması durumlarında sizlerden konu başlıkları yada güncel durumlar hakkında bilgi almasını sağlamaktadır.
Büyük firma ve kuruluşlar tarafından sürekli olarak kullanılması markalaşma yada kullanıcılarına karşı ilgili olduklarını belirttiği için eğer zamanında yapılırsa çok etkili ve çok verimli geri dönüşler sağlanacaktır.
1.6 Website Ziyaretçi Takibi
Website ziyaretçi takibi ile kullanıcı yada ziyaretçilerinizin size nerelerden ulaştığını yada siteniz içerisinde hangi sitelerde ne kadar zaman geçirdiği gibi bilgiler sunmaktadır. Bu durumda grafikler yada sayısal anlamda düzgün ve detaylı incelemenin ardından yapılan çalışmalar kullanıcılar bir içerikte gezinirken kullanıcıların yada ziyaretçilerin gezindikleri içerikten sonra girdikleri diğer içerik eğer ortalama rakamlara bakıldığı zaman yüksek olan varsa kullanıcı içerik içerisinde gezinirken ona o fırsatı sunmanızı ve kullanıcının site içerisindeki deneyimini arttırmanızı sağladığı için yerinde yapılması çok etkili olacaktır.
Genellikle bunun örneğini ürün sitelerinde görmekteyiz. Bir ürün özelliklerini incelerken kullanıcıların o üründen sonra genel olarak hangi ürüne daha çok yöneldiklerini bildikleri için sol menüde yada ürün içerisinde diğer ürünü de göstermektedirler.
1.7 Website Kazanç
Website kazançları kullanılan yada yapılan partnerliğe bağlı olarak değişim göstermektedir. Bu etkenlerin en iyi kullanımı kullanıcıların site içerisindeki takip yada eğilimlerine göre belirlenmektedir.
Genellikle kullanıcıların çok fazla tıklama yaptığı noktalar yada dikkatlerini çeken noktalar üzerine yapılan bir çalışma sonucunda ortaya çıkan site ısı grafiği ile reklamların konulması gereken yerler belirlenir.
Bazı durumlarda bu işlem işe yaramayabilir o zamanda site dizaynına göre reklam dizaynı yapılmaktadır. İçeriklerin yada makalenin şekline göre reklam görünümü yada tasarımı düzenlenerek kullanıcı yada ziyaretçilerin reklamı fark etmemeleri yada siteden bir parça olarak görmeleri hedeflenir.
Genel olarak düzgün yapılan çalışmalar webmasterlar için her zaman iyi kazanç olarak sonuçlanır. Tabi bu durum bağlantılı oldukları reklam partnerlerine bağlı olarak değişkenlik gösterir. Çünkü bellir bir politika yada kural her zaman reklamlar için vardır.
2. SEO Nedir?
Seo nedir? sorusunun en güzel cevabı arama motorlarında yer alan sıralamaların yapılan çalışmalar ile ilk sırada yer almasıdır. Bu durum genellikle zamana yayılmış çalışma ile yapılmaktadır. Gelişmeler gecikmeli olarak sonuçlanmaktadır. Yani yaptığınız bir çalışmanın sonucunu en garanti 1 yada 2 ay içerisinde almaya başlarsınız.
Genel hedefi organik kullanıcılar olmaktadır. Organik kullanıcı yada ziyaretçiler hedeflenerek sitenin daha iyi konumlara gelmesi ve ulaştığı kitlenin genişlemesidir. Yapılan çalışma bir kişi yada ekip çalışması ile olmaktadır.
Deneyimli bir seo danışmanı sizi ilk sıralara çıkardığı zaman sıradan düşmeniz her zaman zor olmaktadır. Bu yüzden yapılan çalışmaların ve stratejilerin her zaman büyük bir dikkat ve özenle yapılması gerekmektedir.
2.1 SEO Önemi
Seo önemi konusuna gelirsek düzgün ve deneyimli bir danışman yada ekip ile yapılan çalışma internet sitenizin yada uygulamanızın ilk sıralarda yer almasının yanı sıra hedefleri genellikle ilk sıradan düşmemesidir.
Arama motorlarının da zaafları bulunmaktadır. Manipülasyon edilmesi kısa süreliğine farklı bir site tarafından anti yada spam saldırı altında kalmanızı bile göze alarak sizin yada projenizin her durumda otorite ve markasının zedelenmemesini sağlamaktadır.
Genellikle ajansların yüksek miktarlarda fiyat vermelerinin yada uzun süre çalışma teklif etmelerinin sebeplerinden biriside kesinlikle budur. Seo danışmanı seçerken yada çalışması satın alırken kesinlikle çok dikkat etmenizde fayda vardır.
2.2 SEO Site içi Seo
Site içi seo konusunu anlatmak gerekirse projenizin arama motorları tarafından daha iyi anlaşılması hedeflenir. Site içeriğinin arama motorları tarafından anlaşılabilir bir yapıya ve genel kurallara uygun olması içeriğin sıralamalarda yükselmesini sağlamaktadır.
Genellikle bu çalışma içerisinde yapılan işlemler site hızı, tag kullanımı, kod hataları, link yapısı, resim boyutları gibi durumların incelenmesi ve anahtar kelimeye odaklı olup olmadığı hesaplanır. Yapılan çalışma sonucu ile ortaya çıkan hızlı indeks ve anahtar kelimede yükselmedir.
Yapılması gerekli bir çalışmadır ve proje yapım aşamasında yapılırsa ileride size sıkıntı olması gibi durumlar kesinlikle giderilmiş olur. Yapılan çalışma sırasında bir çok farklı bakış açısı yada uyuşmazlık bulunmaktadır.
Bu durumları kesinlikle seo araçları ile ölçmeyin hangi arama motoru üzerine çalışma yapacaksanız onun son yaptığı güncellemeleri yakından takip etmeli ve genel olarak hatalarınızı en aza düşürmelisiniz.
2.3 SEO Site dışı Seo
Site dışı seo çalışması genellikle sitenin alt yapı ve gerekli site içi çalışmalar sonrasında yapılmaya başlanan ve önem derecesi yüksek bir çalışmadır. Bu çalışma sırasında anahtar kelime bazlı ve site otoritesinin markalaşmasının ve kolay ulaşılmasını hedeflemektedir.
Projenizin popüler ve herkes tarafından hızlı ulaşılabilir olması yapılan site dışı seo çalışmaları ile olmaktadır. Genellikle uzun zamanlar ve fazla zaman harcanan bir durumdur. Siteniz üzerinde süreklilik ve devamlılık gösteren çalışmalardan birisidir.
Anahtar kelimede ilk sıralarda gelmenizi ve devamlılığını sağlamanın dışında olası bir spam bağlantı yada rakip durumlarınında ortadan kaldırılmasını hedeflemektedir. Genellikle arama motorlarında yapılan çalışmalar ile sürekli olarak takipte olunması her zaman rakiplerinizden bir adım önde olmanızı sağlayacaktır.
2.4 SEO Çalışma Mantığı
Seo çalışma mantığı istenilen kelimede ilk sırada gelmesi için yapılması gereken çalışmanın yanı sıra istenilen kelimede ilk sırada yer alan rakiplerinde analizleri üzerine yapılan bir çalışma durumudur. İnternet sitenizi ilk sıralara getirdiği gibi yapılan yanlışlar sonucunda ciddi kayıplar ile projenin çöp olması durumu da yaşanabilir.
Genellikle seo çalışmalarını tek seferlik yada bir kaç kere yapılması gibi bir mantık ortalıkta dolaşmaktadır. Bu kesinlikle yanlış bir mantıktır. Siz pazardan bir tezgah kiraladınız ve ürünlerinizi diz diniz ve satış yapacaksınız.
Pazarın girişindesiniz diye müşteriler size gelecek diye bir durum söz konusu değildir. Bunun için bağırmanız ve müşterinin dikkatini çekmeniz gerekir. İşte seo tam olarak bu mantık ile çalışma yapmaktadır.
Sitenizin markalaşması yada elinizde bulunan içeriğin popüler olmasını yada popülerler arasında yer almasını sağlamaktadır. seo'nun kısaca çalışma mantığı bu şekilde örneklenebilir.
2.5 SEO Backlink
Seo backlink konusu arama motorlarında sitenizin popüler olması amacıyla yapılan bir çalışmadır. Genellikle yorum,konu yada içerikler ile belirli bir kelime yada kelime öbeğinde sitenize bağlantılar oluşturulması ile sitenizin o kelime içerisinde yer alan içeriğin sıralamalarda yükselmesi sağlanır.
Genellikle kullanılan arama motorlarına farklılıklar göstermektedir. Backlink konusuna örnek vermek gerekirse siz yeni bir esnafsınız dükkanınıza ilk olarak tanıdıklarınızı çağırdınız ve güzel bir açılış yaptınız.
Arkadaşlarınız yada eşiniz dostunuz dükkan açılışına geldi ve onlar gitmeden önce ellerine birer kartvizit verdiniz. İşte bu bir anahtar kelimedir. Artık eşiniz dostunu bir yere gittiği zaman sizinle ilgili yada sizin sektörünüzle ilgili bir konuda konuşurken karşısındaki kişiye sizin kartvizitinize vermesi gibi bir durumdur.
Arama motorları backlink konusuna aynı bu şekilde bakmaktadır. Otoritesi yüksek ve kaliteli siteler üzerinden yapılan bağlantılar sitenizin güvenilir olduğunu ve önemli içerikler ürettiği düşünülerek sıralamalarda hızlı yükselmesi sağlanır.
2.6 SEO Dofollow
Seo dofollow konusunda yeni başlayanlar pek bu konuyu önemsemiyorlar yeni başlayanlar için genellikle backlink sayısı çok fazla öneme sahiptir. Ama bilmedikleri önemli konulardan birisi bağlantının sitelerine verecekleri oldukları etkilerdir.
Dofollow link ile yapılan bağlantılar bağlantı yapılan siteden paylaşımlı otorite anlamına gelmektedir. Bu durumda moz otorite artmasını sağlamaktadır. Düşük yada nofollow durumlarında sitenize yapılacak olan bağlantılar spam olarak görünme durumu söz konusu olabilir.
Burada bakmanız gereken önemli konulardan birisi sitenin güvenilir ve güncel olup olmadığıdır. Sitenizin yada projenizin gelişmesini istiyorsanız. Sıralamaların sarsılmaması yada hızlı düşmemeleri için genel olarak çalışmanız dofollow link üzerine olmalıdır.
2.7 SEO İmage Backlink
Seo image backlink sitenizde yer alan resimlerin bağlantısı ile oluşmaktadır. Farklı platformlar üzerinden sitenizdeki resmin ilki ile oluşturulan bir bağlantıdır. Genellikle faydası çok fazla görünmektedir.
Forumlarda paylaşımlarda bu tarz image backlink almanız sitenizin otoritesinin hızlı yükselmesini sağlayacaktır. Dikkat etmeniz gereken önemli noktalardan birisi resimlerde alt yada etiket kullanımı yapmanız gerekmekte olduğudur.
3. Genel
Genel olarak seo nasıl yapılır konusuna bakarsak internet sitelerin çalışma ve işleyiş mantıkları bu şekilde ilerlemektedir. Bu konuda yapacağınız çalışmalara dikkat etmeniz sizin ve sitenizin sağlığı açısından daha iyi olacaktır.
Genellikle mantık ve çalışmaları hakkında içerik oluşturdum eğer konuları tek tek ele alsaydım makale çok uzun olacaktı ve bunu okumak isteyen arkadaşlar olur mu bilemediğim için mantıkları anlatım ilerleyen zamanlarda elimden geldiğince konuları ince eleyip sık dokuyacağım.
Yorumlarda fikirlerinizi ve düşüncelerinizi konuyla ilgili olursa sorularınızı sorarsanız sevinirim.
Hiç yorum yok