Header Ads

Mart 2019 Google Web Yöneticisi Raporu Yeni Search Console Konusu

Mart 2019 Google Web Yöneticisi Raporu Yeni Search Console Konusu

Mart 2019 tarihinde yeni bir Google gelişmesi gerçekleşti ve Yeni search console hakkında biraz konuşalım istedim. Birazda web yöneticisi raporu hakkında düşüncelerimi paylaşayım.

Mart 2019 Google Web Yöneticisi Raporu Yeni Search Console Konusu


Mart ayında sıralamalarda sürekli değişkenlik ve sorunlar ile karşılaşmış olabiliriz. Ben bunların bir kaçıyla karşılaştım ve büyük web masterların'da bu konuda sıkıntılar yaşadıklarını okudum. Peki Google neden bu sıralamalar ile ilgilenmedi çünkü yeni yapılan search console üzerinde çalışmalar yapılmaktaydı. 

Aslında yeni search console benim biraz hoşuma gitti bazı yerlerde keyfimi kaçırdı. Bu durum tabi düzeltilebilir bir durum ki Google bu durumu yeni search console'da düzelttiğini de öğrendim. Yeni başlayan arkadaşlar pek dikkat etmemiş olabilir. 

Google artık şu özelliği kullanmayı bitirmeyi düşünüyor. Yeni search console'da olmamasının sebeplerinden biride bu "Google Gibi Getir" özelliği artık kullanılmayacak diye araştırmalarımda bunu gördüm. 

Şu anki tasarım ve grafikler benim hoşuma gidiyor sonuçta bana istediğim bilgiyi istediğim gibi sunuyor ve ben bundan çok memnunum sadece "URL Denetleme" sırasında bir hata ile karşılaşıldığında "Google Gibi Getir" özelliğine yani eski sürüme yönlendirmesi benim biraz canımı sıkıyordu ama öğrendiğim bilgilerden sonra o özelliğin bitirileceği hakkında makale ve içerikler okuyunca mantıklı geldi.

Genel olarak bakıldığı zaman sıralamalarda oluşan dalgalanmalar 1 Mart, 27 Şubat, 22 Şubat, 18 Şubat, 13 Şubat ve son olarak 7 Şubat gibi görünüyor bu konuyla ilgili biraz araştırma yapabilirsiniz. Yeni search console üzerinde çalışmalar yaparken bu durumların olması çok normaldi yani ben pek bir sorun görmedim. 

Sonuç olarak algoritmalar sürekli değişkenlik gösterecek zaten bu yüzden sıkıntı yapmaya gerek yok. Sıkıntı olacak yada olabilecek durumlar sitenizin Google tarafından indeks alıp almadığıdır. Düşünsene indeks alınmıyor o daha kötü tabi geçen gün blog içerisinde paylaştığım gibi artık kesinliğe kavuştu Google sıralama sinyalleri için TO kullanmıyor. Yani search console'da "TO" yüzdesi yüksek olursa çok tık alırım gibi durumlar artık yok. 

Bunu bilmenizi isterim sakın kafanıza da "TO" konusunu takmayın. Tabi siz yinede dikkat edin hani o konuya ipler elinizde olsun sonuçta "Moz" tarafı "TO" konusunda ara ara polemik yaratmakta.

Bu arada şu durumda bilmemizde fayda var Google 1 Mart arama algoritması sıralaması güncellemesini onaylamadı. Tabi sosyal medyada bunla ilgili konuşmalarda gerçekleşti tartışmalar yada düşüncelerde yer aldı. 

Bu bizim için iyi mi bilemem ama bazı büyük websitelerin grafiklerinde bir anda ciddi kayıplar yaşandı bu konuda yanlıştır doğrudur bilemeyiz sonuçta yapılan seo çalışmasının bir hatası da olmuş olabilir. Bende şu aralar biraz bu durumdan yakınıyorum ama sorunu tam olarak çözemedim çözersem zaten sizinle direk bu konuda paylaşıma geçerek konu hakkında fikirlerimi söyleyeceğim.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.