Header Ads

SEO'da Neden Sonuç Odaklıyız?

SEO'da Neden Sonuç Odaklıyız?

SEO'da neden sonuç odaklıyız? Yaptığımız yada yapacağımız çalışmalarda neden sonuçları hedef olarak alıyoruz. Yaptığımız hataları neden sonuçlara bağlıyoruz.

SEO'da Neden Sonuç Odaklıyız?

Seo çalışmaları bildiğiniz gibi internet sitelerinin sıralamalardaki pozisyonlarını yükseltmeye yada sıralamadaki pozisyonunu korumaya dayalı yapılan bir sistemdir. Genelikle bunu seo danışmanlarına yaptırıyoruz.

Bende sıfırdan seo konusunda araştırma yapıp sonuçlarına göre sizlere paylaşımlar yapmaktayım. Son zamanlarda fark ettiğim ve bu konuda uzun uzun düşündüğüm bir konuyu sizinle paylaşmak istedim. 

Biz genellikle sonuç odaklı hareket ediyoruz. Ben seo çalışmalarına ilk başladığım zaman yapamam edemem diye düşünüyordum. Arada sırada bilgilerimi test etmeye ve üzerine odaklanmaya başladığımda sonuçları gözle görmeye yani yaptığım iyi yada kötü çalışmaların her zaman sonuçlarına bakmaya çalışıyordum. 

Bunun aslında bir hata olduğunu fark ettim. Sonucu görmek yerine sonuca giden yolları hesaplamak bize her zaman kazanç sağladığını gördüğüm için sizlerle paylaşmak istedim. Yaptığımız çalışmalarda gerek site içi gerekse site dışı çalışmalarda sonuçları önemsemeden sadece gittiğimiz yada izlediğimiz yolları önemsersek ne olur?

Ben artık seo konusunda çalışmalarıma yada testlerime şunu yapmayı ve elimden geldiğince bu yolu izlemeyi tercih edeceğim. Örneğin bir sitenin moz rank sayısını nasıl yükseltirim? sorusunun basit cevabı nedir? 

Otoritesi yüksek sitelerden backlink alınması sitemizin moz rank değerlerini yükseltecektir. Bu cevap aslında verilebilecek en basit cevaptır. Peki moz rank için aldığımız bir bağlantı sitemizi yüzde kaç etkiler? 

İşte bu soru gittiğimiz yolun önemini arttıracaktır. Örneğin bir sitenin DA sayısı 85 biz buradan Dofollow link yani backlink alırsak sitemizin moz rank değeri kaç olur? yada aldığımız backlinkler arasında yaşadığımız sorunlar moz rank değerlerimizi düşürür mü? 

Sorularımda şunun cevabını arıyorum aldığımız bağlantılar moz taramalarında ciddi bir denetlemeden geçmektedir. Bu ciddi değerlendirme sırasında bir bir site üzerinden alınan bağlantının sayısı bizim moz rank sayımızı düşürür mü yada yükseltir mi? 

Artık çalışmalarımda sonucun hedef olması yerine gidilen yada yapılan çalışmanın hedef olması bizim hem düşünce yapımızı yani yol izleme şeklimizi yada çalışma şeklimizi değiştirecek hemde yaptığımız çalışmaların daha teoride dahi olsa doğruluğunu hesaplamamızı sağlayabilecektir. 

Tavsiyem yaptığınız çalışmaların üzerinde azda olsa detaylı olmamızdır. Bunu artık normal çalışmalarınızda bile yaparsanız sonuçların daha sağlıklı olacağını görebilirsiniz. Ben bundan sonra yaptığım seo çalışmalarında bunu deneyerek yapacağım. 

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.