Header Ads

World Wide Web'in 30. Yılı Kutlu Olsun

World Wide Web'in 30. Yılı Kutlu Olsun

Başlıkta belirttiğim gibi World Wide Web yani kısacası WWW. 30. Yıl dönümünü yaşamaktadır.

World Wide Web'in 30. Yılı Kutlu Olsun

World Wide Web'in 30. yılında Google arama ekranlarında karşımıza gelen güzel bir tasarım ile kutlandığını fark ettim. Tasarıma dikkat ettiyseniz eski bir bilgisayar yer almaktadır. Bu tasarımda yapılan çalışma benim çok hoşuma gitti.

World Wide Web yani kısaltması www tasarımda o kadar güzel yansıtılmış ki o zamanlar aklıma ilk bilgisayarların kullanımı geldi. Evde internete bağlanmak için ev telefonun kablosunu çıkartır bilgisayar kasamızda bulunan direk bağlantıya takardık. 

Ana kartlar üzerinde network kartları olurdu ayrıca şimdiki gibi modem girişi yada hub olmadığı için bilgisayara direk bağlantı yapardık. Şimdilerde telefonumuz modeme bağlanırken bizi beklettiği sürede çileden çıkıyoruz ama o zamanlar ineternet var mı var bize o yeterdi hani bağlantı hızının yavaş olması falan bizim için önemli değildi. 

Tasarımda O harfindeki bağlantı aklıma onu getirdi ve eski yatık bilgisayar kasasının üzerinde tüplü monitör çok sındığında patlayacak diye çok korkardık. Monitörde yer alan dünya iconu o kadar güzel World Wide Web açıklamış ki ben Google çoğu zaman yaptığı tasarımlara dikkat etmezdim. Ama bu seferki tasarım beni baya eskilere götürdü ve bunu çok beğendim.

Tasarlayan yada emeği geçen herkese çok teşekkür ederim. Bir resimde aslında bütün her şeyi açıklamışlar ve bunu açıklarken de eğer dikkatli bakarsanız çok ufak detaylarda çocukluğunuzdan kesitler var. 

Şimdilerde disket bilmeyen bir neslin olması kötü aslında ben okulda bilgisayar derslerine girerken her zaman tek seferlik bir disket alırdım. Hani diğer haftaki derse götüreceğimden değil yada sağlam kalacağından değil o bilgisayardan bir dosyayı alıp diskete atmak windows 97 yada daha yakın windows xp de o kopya ekranında giden dosya belgesi iconu beni şuan baya mutlu etti. 

Teşekkürler Google :)

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.