Header Ads

Atom/RSS Kullanımı ve SEO için Zararları Buna Dikkat et

Atom/RSS Kullanımı ve SEO için Zararları Buna Dikkat et

Atom/RSS kullanımı ve SEO için zararları buna dikkat etmelisin sizler için açıkladım genellikle Atom/RSS kullanımı herkes tarafından yararlı olarak bilinir. Bu konuda dikkat etmezseniz siteniz spam olarak algılanabilir.

Atom/RSS Kullanımı ve SEO için Zararları Buna Dikkat et

Atom/RSS kullanımı genellikle bütün seo danışanları tarafından destek görmektedir. Seo konusunda deneyimli olan arkadaşlarınıza yada dostlarınıza sorduğunuz zaman size verecekleri cevaplar kesinlikle siteyi besleyen bağlantılar oluşturmak sitenizin sıralamasını etkileyecektir.

Büyük ihtimal bunu hepsi söyler ama dikkat etmeniz gereken bir noktayı test ettim ve bu testimi sizde site içerisinde fark etmişsinizdir. Konuyu uzatmadan size testimi ve sonuçlarımı göstereyim.

Atom/RSS Nasıl Kullanılmalıdır

Atom/RSS konusunda blog yazarları için önerebileceğim sitelerden birisi "feedburner.google.com" kullanmanızı tavsiye ederim. Bu konuda sizi zorlamadan otomatik içeriklerin düzenlenmesi gibi bir çok özelliği kendi başına yapmaktadır.

Bunun duşunda kendiniz yazdığınız bir website ise bunun  için kullandığınız kodlama diline ait kütüphaneleri incelemeniz hem kod dilindeki güncel bilgiye ulaşmanızı hemde daha doğru bir kaynaktan bilgi almış olursunuz.

Atom/RSS Neden Önemli

Atom/RSS kullanımı önemli çünkü site içeriğini kısa yada uzun şekilde tanımlayan harici bir bağlantı oluşturması ve bu paylaşımlar üzerinden farklı platformlarda hızlı yada otomatik bağlantı şeklinde kullanıla bilmesi ile önemi yüksektir. 

Sitenizin bir çok platform üzerinden hızlı ve güçlü bağlantılar sunması sitenizin indeks hızında artışlar olacağı ve kitlelerin daha hızlı büyümesine sebep olacaktır. 

Atom/RSS Kullanırken nelere dikkat etmeliyiz

Atom/RSS kullanımı konusunda yaptığım testi sizlerde gördünüz. Son zamanlarda sitemin içerik sayısında hızlı bir artış gözlemlendi. Bunun sebebi farklı bir çok site üzerinden siteme ve bir kaç siteye otomatik içerik çektim. 

Sitemde hızlı içerik artışı tabi sitemin hızlı indekslenmesine sebep oldu. Bu test sırasında tek kazanç kaynağım olan siteyi kaybetmeyi bile göze alarak yaptığım bir testi bunu yaparken zaman ve çalışma stratejinize kesinlikle dikkat etmeniz gerekmektedir. 

Eğer dikkatsiz bir çalışma yaparsanız siteniz ciddi tehlikeler ile karşılaşabilir. Ben o konuda şanslıyım ki fazla sıkıntı olmadan testimin sonuçlarını gözlemleye bildim. Bu arada o testimi sadece bu sitede durdurdum dediğim gibi sizlere düzgün bilgiler sunmak için farklı sitelerim üzerinde farklı testlere devam etmekteyim. 

Bu test sırasında size şunu söylemeliyim ki rss üzerinden farklı bir sitenin içeriğini otomatik olarak sitenizde kullanmamanız gerektiğidir. Sitemin hızlı indeks alması beni çok şaşırtmıştı ama şunu fark ettim sitemde trafikte değişiklik olmadı aksine bu çalışma sırasında yaptığım backlinkler siteme gelmedi. 

Yani google aslında bize özgün içerik üret başka içerikleri yada bağlantı beslemelerini kullanma dedi. Testin sonucunda bunu fark ettim ve sonuçlardan bir kaç gün sonra bütün içerikleri sildiğim ve siteyi tamamen temiz bir noktaya getirdiğim zaman site sıralamalarında ve hatta trafiğinde artışlar gözlemledim. 

Bu demek oluyor ki google sadece özgün ve sağlıklı bilgiye ihtiyaç duyuyor. Ziyaretçileri gibi düşünüyor. Çöp yada boş sitelerde gezinmek değil sadece içeriğe yönelik siteler ile ilgileniyor. Bunun çalışmadan anlayacağınız gibi yeni forum yada site kullanan arkadaşlar kesinlikle rss yada bot içerik programları kullanmayın sitenizi spam sokarsınız ve kurduğunuz amerika hayallerini kendiniz yok edersiniz. 

Ben bu testleri neden yapıyorum yada bu testler için zamanı nasıl buluyorum. Çünkü ben websitemi iş olarak görüyorum. Çalıştığım işleri bıraktım ve adsense üzerinden para kazanmak için yola çıktım. Az yada çok kazanıp kazanamasam bile bu işi kafama koydum. 

Hayallerim için uğraşıyorum. O yüzden sitenize başlarken kesinlikle kopya yada rss içerik çekme botları gibi eklenti yada programları kullanmamanızı söylüyorum. İleride ciddi sıkıntılar ile karşılaşırsınız. 

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.