Header Ads

SEO Danışmanlarının Bilmesi Gereken Önemli Konu

SEO Danışmanlarının Bilmesi Gereken Önemli Konu

Seo danışmanlarının bilmesi gereken önemli konu sizde kendinizi seo konusunda geliştiriyorsanız buna dikkat etmelisiniz.

SEO Danışmanlarının Bilmesi Gereken Önemli Konu

Seo danışmanlarının bilmesi gereken önemli bir konuyu sizler için test ettim. Gözlemledim ve sonuçlar biraz canımı sıksa da sonuçta dene yanılma ile sürekli olarak blog sayfamı zorluyorum. Bugün yaptığım bir testin daha sonuna geldim ve grafikler beni biraz korkuttu biraz da endişelendirdi. 

Bu çalışma sırasında bunu yaşayacağımı biliyordum ama cahil cesareti derler ya işte o durum. Testimin amacı siteme fazla bağlantı oluşturup moz ve sıralama değerlerini değiştirmekti. Bu baya başarılı oldu. Yalan söyleyemem bu konuda gerçekten MOZ ve Google sıralamaları kısa süreli manipüle edilebiliyormuş onu gördüm.

Uzun süredir blog sayfamı takip edenler sürekli site içerisinde gezinenler ne demek istediğimi anlayacaklardır.  Son zamanlarda sitemdeki moz ve sıralama değerlerim de ciddi artışlar gözlemledim. 

Bazı anahtar kelimelerde sitemin ciddi sıralamalar yakaladığını gördüm. Şöyle söylemek gerekirse "hiz testi" kelimesinde vol değeri 823.000 normalde yeni bir yazının ilk sıralarda yer alması imkansızdır düşünsenize bir içerik oluşturuyorsunuz. 

Paylaştığınız içerik o kadar yeni ki hani siteniz orta düzey bir siteyse yeni içeriğin ilk yüzde yer alması normaldir. Dikkat edin ilk 100 diyorum ama benim sitemde paylaştığım yazı ilk 3 yer aldı. 

Peki bunun sebebi neydi şuan korktuğum tek konu sitemin umarım spam olarak algılanmaması yada tehlikeye düşmememiş olması benim zaten amacım seo danışmanı olmak isteyen arkadaşların kesinlikle ama kesinlikle yapmaması gereken ve forumlarda, bloglarda bana gelen soruları gözlemlemek.

Şimdi size search console grafiğimi paylaşacağım ve bu şekilde size kanıtlar ile geleceğim. Kısa zaman önce test etmek için "internet hız testi" ile ilgili bir konu paylaştım. Kısa zamanda güzel indeks aldı bunun sebebi siteme bir çok blog sayfası üzerinden bağlantı oluşturmam ile gerçekleşti. 

SEO Danışmanlarının Bilmesi Gereken Önemli Konu

Tabi bu bağlantıların sayısı önce 100 sonra 200 derken ben sınırları biraz daha zorladım ve 16bin kadar bağlantı oluşturdum. Oturup bekledim sitemin hızlı artışını gözlemledim. Tabi o süre içerisinde gerçekleşenleri de grafikte görebilirsiniz. hangi kelimelerde nasıl sıralamalara geldiğim hakkında fikriniz olur. 

Sonrasında MOZ rank değerim  4 yada 5 olmuştu ve bir anda 11 ve 14 sonrasında 15 oldu ve bugün sitemin MOZ DA'sı 8 oldu bu tabi çok normal bir durum tek korkum ben test yaparken tek kazanç kapım da gitmesin yoksa test falan yapmayı bırakacağım. 

Neyse işin özü arkadaşlar bağlantı aldığınız yada bağlantı oluşturduğunuz zaman sitelerin size verdiği bağlantıları kesinlikle ilmek ilmek incelemeli ve dokumalısınız. Kısa zamanda yükselmek işinize hiç bir zaman yaramayacaktır. 

Bugün 16bin bağlantıyı tek seferde komple olarak sildim. Yazıdan sonrada zaten search üzerinden site bağlantılarımın bazıları kalmıştı onları da temizleyeceğim.

SEO için Hızlı Yükseliş Kötüdür

Seo için dediğim gibi hızlı yükseliş her zaman kötü sonuçlar olacaktır. Bunun için yaptığınız site bağlantılarına ve çalışmalarına her zaman dikkat etmeniz gerekiyor. Bugün bu çalışma anti seo olarak olabilirdi. O durumda ne yapmamız gerekiyor yada nasıl bir plan yapmamız gerekiyor size o konuyu da açıklayacağım. 

Kesinlikle şunu bilmelisiniz Google sıralamaları ile asla şaka olmaz yaptığınız her hatanın sonu büyük sıkıntılar doğurabilir. Bu sebeple sitenize vereceğiniz bağlantı yada oluşturacağınız backlinklere kesinlikle dikkat etmeniz gerekmektedir. 

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.