Header Ads

Kullanıcılarınızı Analiz Edin Arama Motorlarında SEO Çalışmaları Yapın

Kullanıcılarınızı Analiz Edin Arama Motorlarında SEO Çalışmaları Yapın

Başlıkta belirttiğim gibi sitenizdeki kullanıcıları analiz etmek ve arama motorlarında kullanıcıların analizlerini nasıl yaparız? Bu konuda yeni başlayanlara yardımcı olacağım.

Kullanıcılarınızı Analiz Edin Arama Motorlarında SEO Çalışmaları Yapın

Kullanıcılarınızı analiz edin bunun faydasını ileride çok iyi anlayacaksınız. Arama motorlarında gezinen kullanıcıları analiz edin seo için analizler her zaman altın bir kuraldır. Yeni başlayan arkadaşlar için veriler yani kullanıcı hareketleri az olacağı için bu çalışmaları yapmak için en  az 3 yada 6 ay beklemeleri gerekmektedir. 

Şimdi bana diyeceksiniz neden bu kadar uzun zaman beklemeliyim ben bunu daha kısa sürede halledebilirim diye düşünüyor olabilirsiniz. Bilmeniz gereken noktalardan birisi önceliğiniz site içi kullanıcı analizi olmaması gerektiğidir. 

İlk başlarda yaşadığımız genel sıkıntılardan birisi siteye hangi konuda içerik üretebilirim düşüncesidir. Daha olumlu düşünmeye çalışırsak sitemdeki kategoriye uygun nasıl bir içerik üretmem gerekebilir gibi olacaktır. 

Anahtar kelime hakkında bilgi almak ve kullanıcıların hangi sorgular üzerinde daha çok arama yaptığı gibi bilgilere ulaşmak için yapmanız gereken belli başlı çalışmalar olacaktır. Bu çalışmaların öncesinde Adwords üzerinde belli başlı aklınıza gelen anahtar kelimeleri yazmanı gerekiyor. 

Anahtar kelime analizlerinin sonucunda size farklı anahtar kelimeleri de sunacaktır. İşte tam bu noktada çalışmanız başlıyor. Belli bir takım anahtar kelimeleri bu fikirler içerisinden seçmemiz gerekiyor. 

Bu çalışmada grafikte yer alan arama hacimlerine bakmamız yada rekabete bakmamıza gerek yok sadece bize yazdığımız anahtar kelimelere benzer yada eş anlamlılarını sunması amacıyla bakıyoruz. Not aldığımız anahtar kelimeler ile artık arama motorundaki kullanıcıların sorgularını yapmaya başlayabiliriz. 

Bildiğiniz gibi artık Search Console yenilendi ve grafikleri yada bize verdiği bilgiler basit ve şık arayüzünde hızlıca ulaşabileceğimiz bilgiler oldu. Belirlediğimi anahtar kelimeler hakkında internette araştırma yaptık ve bir takım içerikler oluşturduk.

Sitemizdeki içerikleri Google sıralmalarında yer aldığını Search Console üzerinden öğreniyoruz ve bu kısımda yapmamız gereken çalışmanın en önemli kısmı beklemek olacaktır. Bir hafta kadar beklememiz girdiğimiz anahtar kelimeler ve sayfa görünümünden kullanıcıların hangi sorguda ne kadar çok ilgili olduğunu gösterecektir. 

Peki bu çalışma bizim için önemli mi? Biz zaten kullanıcılar için içerik üretmiyor muyuz? gibi sorularınız kesinlikle olacaktır. Şimdi o durumu şöyle özetlemem gerekir. Seo çalışmaları her zaman arama motorlarına bağlı bir çalışmadır. 

İçerik kaliteniz seo çalışmalarını etkiler evet bu konuda hem fikiriz ama şunu bilmemiz gerekir biz elimizde bir olta ile balık tutmak yerine süreci hızlandırıp farklı yemler bulunan beş tane olta hazırlayıp denize attık be oltaların hangilerine balığın çarptığını yada yakalandığını izliyoruz. 

Buradaki amaç kullanıcıların hareketlerine göre web site oluşturmak yani içerikler her zaman kaliteli olacak ama "Arz Talep" olayını da karşılamamız gerekiyor. Dükkanımızın her zaman müşteri alabilmesi için yeni yada kaliteli ürünlerin her zaman raflarımızda yer alması gerekir. 

Bugün bu çalışmalar ile uzun zamanlı hızlı yollar aşmanızı sağlamak amacıyla bunu anlatıyorum. Benim yaptığım testlerden birisi ve sıralamalarda hızlı yer almamı sağladı ben siteyi açtım ve farklı farklı konularda bilgiler oluşturdum ve kullanıcıların yoğunluğuna göre belli kelimelerde kendime ait anahtar kelime öbekleri yani kümeleri oluşturdum ve o kelimeler için sürekli olarak içerikler ürettim tabi bunu yaparken diğer konularda da içerikler ürettim. 

Bunun sebebi ise ben başarılı bir Seo danışmanı olmak istiyorum. Bilgileri birinin bana öğretmesi yada şunu yap demesinden çok kendim araştırıyorum ve test ediyorum. Bu bilgiyi farklı kaynaklarda bulmadım kendim oluşturdum. 

Sizlere de yardımcı olamaya çalışıyorum. Uzun zamanlı çalışmalar her zaman güvenilir adım atmak demektir. Burada dikkat etmemiz gereken önemli konu fazlada zamanı uzatmayın tren bir kez kaçtı mı peşinden koşmak zorunda kalırsınız yani buda sizin çok fazla yorulmanız anlamına gelir. 

İşte seo budur her zaman bildiklerini paylaşmak ve başarılı olmak için çok çalışmak umarım bugünkü paylaşım hoşunuza gider yorumlarda fikirlerinizi belirtirseniz iyi olur.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.