Header Ads

SEO Çalışması Yapıyorsan Beklemelisin - Z-Raporu

SEO Çalışması Yapıyorsan Beklemelisin - Z-Raporu

Evet başlıktan anlaşıldığı gibi seo çalışması yapıyorsan beklemelisin. Seo konusunda çalışma yapmak canımı sıkıyor artık.

SEO Çalışması Yapıyorsan Beklemelisin

Seo çalışması yapıyorum tek site içinde değil hani şuan 3 site için çalışma yapıyorum ve bu durum cidden can sıkıcı olmaya başladı. Şimdi bu makaleyi neden yazıyorum çünkü ileride eğer sonuçlar iyi olursa bakın sabrımın taşlığı zaman ne yazmışım diye demek için. 

Gelelim konuya sıfırdan bir blog sayfası açtım şuan o sitede bulunuyorsun. Elimden geldiğince forumlara paylaşım yaptım. Birçok website ve uygulama gezindim araştırdım ama şunu fark ettim. Ben ne kadar çok uğraşırsam uğraşayım ilk sıralarda yerimi sağlayamıyorum. 

Bunun sebebi benim çalışma prensiplerim mi? bakalım çalışma planımda yanlış olan şeyler ne? nerede hata yapıyorum inceleyelim. 

Günlük çalışmam : 
  • 10-15 Web site üzerinden anahtar kelime link çalışması
  • Paylaşımlarda iki anahtar kelime üzerine makale yazımı 100-150 kelime
  • Günlük seo konu araştırması (Terimler vs. gibi bilgiler)
  • Sitede paylaşım yapabilmek için anahtar kelime çalışması (Günde 1 yada 3 makale 500-1200 kelime arası)
Site sıralamalarda yükseliyor bu tabi güzel bir durum. Ama sıkıntı şurada şu an internette sıfırdan bir website kurmuş ve bunu ilk defa yapıyorsan çok temizsin neden mi?

Çünkü büyük forumlar yada web siteleri adam akıllı inceleyin hepsinde hack link var google buna nasıl müsade ediyor anlamıyorum. Adult siteden backlink çekmiş büyük siteleri geçtim bariz hacklink yapılan siteler üzerinde paylaşım yapan büyük websiteleri gördüm. 

Şimdi gel seo çalışması için çırpın işin kötü tarafı google kızıyorum. Arama botları yapıyor tamam şuanda yapay zeka takılıyor sıralama algoritmasını belirlemek için neden sitelerin başına anlık oluşabilecek bir takip programı yapmıyor.

Büyük ve marka bilinci olan firmaların backlinkleri arasında erişemediğim backlinkler bile vardı ve bu sitenin otoritesini etkiliyor. Boş link neden google belleğinde duruyor. Tamam google bir akyanus bense derme çatma bir sandalla hatta ne sandalı yamuk bir kütükle yönümü bulmaya çalışıyorum. 

İşi bıraktım çünkü hayatıma sıfır ve yeniden düzen oluşturmak için gelen noktaya bak neyse yani kısacası google algoritmaları için eğer yeni bir siteysen temizliğini bozma bu arada bu yazı tamamen hacklink kullananlar için hani normal emek vererek yapanlara lafım yok. 

Konuya yeniden dönecek olursak bu backlink çalışmalarım sırasında şunu fark ettim aktif sitelerin backlink akışı daha hızlı oluyor o yüzden elinizden geldiğince aktif sitelerde bir kere dahi olsa bir link indeksletin zaten google bir daha o linke ulaşacak silecek edecek derken siz sıralamalarınızda otorite sağlar çoktan yolunuza başka anahtar kelime için devam etmiş olursunuz. 

Diğer bir tuhaf durumda adsense kazançlarım istediğim gibi gitmiyor. Sanırım ben bu işe çok erken atıldım hani tamam kazanır mıyım diye düşünmeden tek hedefim sıralama yükseltmekti ama sıralamalarda yükselirken bu tarz sıkıntılar yaşayınca biraz kendime düşünecek zaman ayırdım o sırada da para kazanamadım. 

Şimdi düşünüyorum eski web sitem kapandığı zaman o zamanlar içerik üretmiyor satın alıyordum. İçeriklerimi bu sitede yayınladım diye mi acaba sıkıntı oldu diye düşünüyorum sonuçta google boş siteleri silme konusunda acayip yavaş ama sonrasında bir sürü içerikte girdim bilmiyorum kafam acayip karışık. 

Birde internet ortamı ciddi anlamda fırsatçı dolu şimdi diyeceksin ki ne fırsatçılığı? ona da şöyle cevap vereyim. Forumlarda satılan paket sistemlerine falan ne varsa baktım adamların yaptığı taktik belli sub domain forumlar kuruyorlar forum iki gün sonra botlar tarafından esir alınıyor.

Sonra ne mi oluyor botlar içerikleri google algoritmasına göre dofollow link döngüsüne soktuğu için bu arada burada bahsettiğim spam botlar 10 - 15 site değil binlerce siteden bahsediyorum.  Moz değerleri bir anda tavan yapıyor sonuç ne mi? adam oradan patır patır dofollow link paylaşım yapıyor. 

Peki emek nerede bota bırakılmış ve algoritmanın doğrultusunda robotu manipülasyon eden kişiler mi? yoksa emeği ile sitelerde sürekli paylaşım ve takipte kalan biz mi?  açıkçası bu durum böyle devam edecek. 

Neden böyle devam edecek olursa o durumunda cevabı biz paraya ve rütbeye göre şekillenen insanlarız. Bir şeylerin hemen olmasını istiyoruz eğer olacaksa parasını veriyoruz hani sonuç odaklıyız arka planda ne olup bittiği pek umurumuzda değil. 

Bu yazıyı kendime not amaçlı bıraktım. Kafamdaki deli sorular ile haftada yada canım istediği zamanlar blog sayfamda "Z-Raporu" diye paylaşım yapmayı düşünüyorum. Yazdıklarım benim kafamdan geçenler kimseyi zan altında yada kötü bir hitapta bulunmuyorum. 

Forumlarda seo paketi satanlara da lafım yok sonuçta ekmek parası yani bazıları cidden işini çok iyi yapıyor. Eskiden firmalara web site yazarken çoğuyla çalıştım hani işini iyi yapanlar zaten bu konuda üstlerine alınmazlar. Bazıları sadece hacklink yada spam paylaşımlar için düşüncelerim. Her neyse işte bu haftaki duruma bakarsak sitenin z raporu şu şekilde

Z-Raporu : 
  • DA : 13
  • PA : 18
  • LİNK : 34
  • ALEXA GLOBAL RANK : 1,974,744
  • ALEXA ÜLKE RANK (TÜRKİYE) : 31,761
  • GOOGLE CACHED : 25 FEB 2019
  • FACEBOOK SİNYAL : 41
  • PİN SİNYAL : 1
  • GOOGLE İNDEX : 932
  • BİNG İNDEX : 2
  • YANDEX İNDEX : 826
  • SEMRUSH BACKLİNKS : 2
  • SEMRUSH SUBDOMAİN BACKLİNKS : 183
  • SEMRUSH ROOT DOMAİN BACKLİNKS : 183
Diğer Z-Raporunda görüşmek üzere kendinize iyi bakın.

2 yorum:

  1. herkesin kısa sürede sonuç istediği bir zamanda insanlara beklemelerini söylemek üçkağıtçılık olarak algılanıyor malesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi üçkağıtçılık olarak algılanıyor makalemi yazdığım zaman sitemdeki istatistikleri paylaştım ve bugünkü istatistiklere baktığım zaman beklemelerini söylememdeki sebebi görebilirler dün yaptığım çalışmalar ile moz rankım ve sıralamalarım yükselirken bugünkü yeni algoritmada yaptığım çalışmalar dünün çalışmaları olduğu için yükselmemekte işte seo çalışmalarında bu yüzden zaman ve yenilenme kavramları önemli olmaktadır.

      Sil

Blogger tarafından desteklenmektedir.