Header Ads

SEO Optimizasyonu - SEO İçin Optimize Etmeyi Öğrenin

SEO Optimizasyonu - SEO İçin Optimize Etmeyi Öğrenin - Web Fix Online

Bu kılavuz, sitenize trafik çekmek için son derece önemli bir taktik olan arama motoru optimizasyonu (SEO) 'na giriş ve genel bakış olacaktır.

Bu kılavuzda şunları öğreneceksiniz:
  1. SEO Nedir ve Neden Önemlidir?
  2. SEO Anahtar Kelime Araştırma ve Anahtar Kelime Hedefleme En İyi Uygulamaları
  3. Sayfa İçi Optimizasyon En İyi Uygulamaları
    Başlayalım!

    1. SEO Nedir ve Neden Önemlidir?

    Arama motoru optimizasyonu, web sayfalarını ve içeriklerini, web sitenizle alakalı terimler arayan kullanıcılar tarafından kolayca keşfedilebilecek şekilde optimize etme işlemidir. SEO terimi ayrıca, web sitenizi "tarayıcılar" olarak bilinen arama motoru dizinleme yazılımı için sitenizi bulmak, taramak ve dizine eklemek için kolaylaştırır.

    SEO kavramı nispeten basit olsa da, SEO'ya yeni gelen birçok kişi hala aşağıdaki gibi özellikler hakkında sorulara sahiptir:

    • Siteniz veya şirketinizin sitesi için arama motorları için nasıl "optimizasyon" yaparsınız?
    • SEO için ne kadar zaman harcayacağınızı nereden biliyorsunuz?
    • “İyi” SEO önerilerini “kötü” veya zararlı SEO önerilerinden nasıl ayırabilirsiniz?

    Arama motoru optimizasyonunun belki de en önemli yanı, aslında işletmeniz için daha alakalı trafik, olası satışlar ve satışları artırmak için SEO'dan yararlanabilmenizdir.

    Neden SEO Hakkında?

    Her gün milyarlarca arama çevrimiçi olarak yapılmaktadır. Bu muazzam miktarda özel, yüksek niyetli trafik anlamına gelir.

    Birçok kişi, bunları ödemek amacıyla belirli ürün ve hizmetleri arar. Bu aramaların ticari bir amacı olduğu bilinmektedir, yani aramalarıyla sunduğunuz bir şeyi satın almak istediklerini açıkça belirtmektedirler.

    "Araba almak istiyorum" gibi bir arama sorgusu net bir ticari niyet gösterir

    İnsanlar işletmenizle doğrudan alakalı her tür şeyi arıyor. Bunun da ötesinde, beklentileriniz sadece işinizle gevşek bir şekilde ilgili her türlü şeyi arıyor. Bunlar, bu insanlarla bağlantı kurmak ve sorularına cevap vermek, sorunlarını çözmek ve onlar için güvenilir bir kaynak olmak için daha da fazla fırsatı temsil eder.

    Widget'larınızı, bir sorunla ilgili yardım için Google'a başvurduğunuz son dört kez veya daha önce hiç duymadığınız birinden harika bilgiler sunan güvenilir bir kaynaktan alma olasılığınız daha yüksek mi?

    Ne Arama Motorları SEO Trafik Sürüş için çalışıyor?

    Google'ın dünyadaki arama motoru trafiğinin çoğundan sorumlu olduğunu belirtmek önemlidir. Bu bir sektörden diğerine değişebilir, ancak Google'ın arama sonuçlarında işletmenizin veya web sitenizin göstermek istediği baskın oyuncu olması muhtemeldir, ancak bu kılavuzda özetlenen en iyi uygulamalar sitenizi konumlandırmanıza ve içeriği diğer arama motorlarında da sıralanır.

    Google arama motorları arasında hakim durumda ancak Yahoo ve Bing gibi sitelerde uyumuyor

    Peki Google, kullanıcıların aradıklarına yanıt olarak hangi sayfaların geri döneceğini nasıl belirler? Sitenize gelen bu değerli trafiğin tamamını nasıl elde edersiniz?

    Google’ın algoritması oldukça karmaşıktır, ancak üst düzeyde:

    • Google, arama yapan kişinin sorgusuyla alakalı yüksek kaliteli ve alakalı bilgiler içeren sayfalar arar.
    • Google'ın algoritması alaka düzeyini, web sitenizin içeriğini "tarayarak" (veya okuyarak) ve içerdiği anahtar kelimelere ve diğer faktörlere ("sıralama sinyalleri" olarak bilinir) dayanarak, bu içeriğin arayanın aradıklarıyla alakalı olup olmadığını (algoritmik olarak) değerlendirerek belirler. .
    • Google, "kaliteyi" çeşitli yollarla belirler, ancak bir sitenin bağlantı profili - bir sayfaya ve bir bütün olarak siteye bağlantı veren diğer web sitelerinin sayısı ve kalitesi - en önemlileri arasındadır.

    Bir sitenin nerede sıralanacağını belirlemek için Google’ın algoritması tarafından ek sıralama sinyalleri giderek daha fazla değerlendirilmektedir, örneğin:

    • Kullanıcılar bir siteyle nasıl etkileşime girer (İhtiyaç duydukları bilgileri bulurlar ve sitede kalırlar mı, yoksa arama sayfasına geri dönerler ve başka bir bağlantıyı tıklarlar mı? Yoksa yalnızca arama sonuçlarındaki girişinizi tamamen yok sayar mı ve asla tıklama?)
    • Bir sitenin yükleme hızı ve "mobil kullanım kolaylığı"
    • Bir sitenin ne kadar benzersiz içeriğe sahip olduğu (“ince” veya çoğaltılmış, düşük değerli içeriğe karşı)

    Google’ın algoritmasının aramalara yanıt olarak dikkate aldığı yüzlerce sıralama faktörü vardır ve Google, mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini sağlamak için sürecini sürekli olarak güncellemekte ve geliştirmektedir.

    2. SEO Anahtar Kelime Araştırma ve Anahtar Kelime Hedefleme En İyi Uygulamaları

    Arama motoru optimizasyonundaki ilk adım, gerçekten neyi optimize ettiğinizi belirlemektir. Bu, web sitenizin Google gibi arama motorlarında sıralanmasını istediğiniz, "anahtar kelime" olarak da bilinen, kullanıcıların aradığı terimleri tanımlamak anlamına gelir.

    Örneğin, widget şirketinizin insanlar "widget" aradıklarında ve "widget satın al" gibi şeyler yazdıklarında görünmesini isteyebilirsiniz. Aşağıdaki şekilde arama hacmi veya belirli bir terim için tahmini arama sayısı gösterilmektedir. , belirli bir süre sonrası:

    SEO anahtar kelimelerini çeşitli zaman aralıklarında izleme

    Sitenizde hedeflemek istediğiniz anahtar kelimeleri belirlerken dikkate almanız gereken birkaç temel faktör vardır:

    • Arama Hacmi - Dikkate alınması gereken ilk faktör, belirli bir anahtar kelimeyi kaç kişinin aradığıdır. Bir anahtar kelimeyi ne kadar çok kişi ararsa, ulaşmak istediğiniz potansiyel kitle o kadar büyük olur. Tersine, hiç kimse bir anahtar kelime aramıyorsa, içeriğinizi arama yoluyla bulmak için kitle yoktur.
    • Alaka Düzeyi - Bir terim sık sık aranabilir, ancak bu mutlaka potansiyel müşterilerinizle alakalı olduğu anlamına gelmez. Anahtar kelime alaka düzeyi veya bir sitedeki içerik ile kullanıcının arama sorgusu arasındaki bağlantı, önemli bir sıralama işaretidir.
    • Rekabet - Daha yüksek arama hacmine sahip anahtar kelimeler önemli miktarda trafik çekebilir, ancak arama motoru sonuç sayfalarında premium konumlandırma için rekabet yoğun olabilir.

    Öncelikle, potansiyel müşterilerinizin kim olduğunu ve neleri arayacaklarını anlamanız gerekir. Oradan anlamanız gerekir:

    • Ne tür şeylerle ilgileniyorlar?
    • Ne gibi sorunları var?
    • Yaptıkları şeyleri, kullandıkları araçları vb. Tanımlamak için ne tür bir dil kullanıyorlar?
    • Başka kimden bir şeyler alıyorlar?

    Bu soruları yanıtladıktan sonra, ek anahtar kelime fikirleri bulmanıza ve bazı arama hacmi ve rekabet metriklerini ortaya koymanıza yardımcı olacak olası anahtar kelimelerin ve alan adlarının ilk “çekirdek listesine” sahip olursunuz.

    Potansiyel müşterilerinizin ve müşterilerinizin ne yaptığınızı tanımladığı temel yolların listesini alın ve bunları Google’ın kendi anahtar kelime aracı veya WordStream’in anahtar kelime aracı gibi araçlara girmeye başlayın:

    WordStream'in SEO için Ücretsiz Anahtar Kelime Aracı

    Ayrıca, mevcut bir siteniz varsa, büyük olasılıkla zaten arama motorlarından biraz trafik alıyorsunuz demektir. Durum buysa, hangi terimlerin trafik çektiğini (ve hangileri için biraz daha iyi sıralama yapabileceğinizi) anlamanıza yardımcı olması için kendi anahtar kelime verilerinizin bir kısmını kullanabilirsiniz.

    Maalesef Google, kullanıcıların analiz sağlayıcılarına ne aradıkları hakkında birçok bilgi sunmayı durdurdu. Google, bu verilerin bir kısmını ücretsiz Web Yöneticisi Araçları arayüzünde kullanılabilir hale getirir (bir hesap oluşturmadıysanız, bu, hem arama sorgusu verilerini ortaya çıkarmak hem de çeşitli teknik SEO sorunlarını teşhis etmek için çok değerli bir SEO aracıdır).

    Potansiyel müşterilerinizi anlamak için zaman harcadıktan, rakiplerinize ve ilgili sitelerinize trafik çeken anahtar kelimelere baktıktan ve kendi sitenize trafik çeken terimlere baktıktan sonra, hangi terimleri akla yatkın yapabileceğinizi anlamak için çalışmanız gerekir. ve en iyi fırsatların gerçekte nerede olduğu konusunda.

    Bir anahtar kelimenin göreceli rekabetini belirlemek oldukça karmaşık bir görev olabilir. Çok yüksek bir seviyede şunları anlamanız gerekir:

    • Ne kadar güvenilir ve yetkili (diğer bir deyişle: tüm site kaç bağlantı elde eder ve bu bağlantı veren siteler ne kadar yüksek kaliteli, güvenilir ve alakalıdır?) Aynı terim için sıralanacak diğer tüm siteler
    • Anahtar kelimenin kendisiyle ne kadar iyi hizalandıkları (bu araştırmacının sorusuna harika bir cevap sunuyorlar mı)
    • Bu arama sonucundaki her bir sayfa ne kadar popüler ve yetkili (başka bir deyişle: sayfanın kendisinde kaç bağlantı var ve bu bağlantı siteleri ne kadar kaliteli, güvenilir ve alakalı?)

    WordStream kurucusu Larry Kim’in rekabetçi dizin formülünü kullanarak rekabetçi anahtar kelimelerin nasıl olduğunu belirleme sürecini daha ayrıntılı inceleyebilirsiniz.

    3. SEO için Sayfa İçi Optimizasyon

    Anahtar kelime listenizi aldıktan sonra, bir sonraki adım aslında hedeflediğiniz anahtar kelimeleri sitenizin içeriğine uygulamaktır. Sitenizdeki her sayfa temel bir terimi ve ilgili terimlerin bir “sepetini” hedefliyor olmalıdır. Mükemmel optimize edilmiş sayfaya genel bakışında Rand Fishkin, iyi (veya mükemmel) optimize edilmiş bir sayfanın nasıl göründüğüne dair güzel bir görsel sunar:

    "Mükemmel Optimize Edilmiş Sayfa" (Moz aracılığıyla)

    Arama motoru trafiğini web sitenize nasıl çekeceğinizi düşündüğünüzde, anlamak isteyeceğiniz birkaç kritik, temel sayfa içi öğeye bakalım:

    Başlık Etiketleri

    Google, bir sayfanın gerçek anlamını daha iyi anlamaya çalışırken ve sayfalarınızda sıralamak istediğiniz terim (ve ilgili terimler) dahil olmak üzere, anahtar kelimelerin agresif ve manipülatif kullanımını vurgulamak (ve hatta cezalandırmak) hala değerlidir. Anahtar kelimenizi koyabileceğiniz en etkili yer, sayfanızın başlık etiketidir.

    Başlık etiketi, sayfanızın birincil başlığı değil. Sayfada gördüğünüz başlık genellikle bir H1 (veya muhtemelen bir H2) HTML öğesidir. Başlık etiketi, tarayıcınızın en üstünde görebileceğiniz etikettir ve sayfanızın kaynak kodunda bir meta etikette bulunur:

    Başlık etiketiniz organik sonuç başlığınızla eşleşiyor: Tıklanabilir olmasını sağlayın

    Google'ın göstereceği başlık etiketinin uzunluğu değişiklik gösterir (karakter sayılarına değil piksellere dayanır), ancak genel olarak 55-60 karakter burada iyi bir kuraldır. Mümkünse, temel anahtar kelimenizle çalışmak istersiniz ve bunu doğal ve çekici bir şekilde yapabiliyorsanız, bu terimin çevresine de ilgili bazı değiştiriciler ekleyin. Ancak şunu unutmayın: başlık etiketi, sık sık arayanın sayfanızın arama sonuçlarında gördüğü şey olacaktır. Organik arama sonuçlarındaki “başlık” tır, bu nedenle başlık etiketinizin ne kadar tıklanabilir olduğunu da hesaba katmak istersiniz.

    Meta Açıklamalar

    Başlık etiketi etkili bir şekilde arama girişinizin başlığı olsa da, meta açıklama (sitenizin kodunda güncellenebilen ancak gerçek sayfanızda görülemeyen başka bir meta HTML öğesi) sitenizin ek reklam kopyasıdır. Google, arama sonuçlarında gösterdikleriyle ilgili bazı özgürlükler alır; bu nedenle meta açıklamanız her zaman gösterilmeyebilir, ancak sayfanızın, arama yapan kişilerin tıklama olasılığını artıracak ilgi çekici bir açıklaması varsa, trafiği büyük ölçüde artırabilirsiniz. (Unutmayın: arama sonuçlarında görünmek sadece ilk adımdır! Yine de, arama yapanların sitenize gelmesini sağlamanız ve ardından istediğiniz işlemi gerçekleştirmeniz gerekir.)

    Arama sonuçlarında gösterilen gerçek dünya meta açıklamasına bir örnek:

    Gövde İçeriği

    Sayfanızın gerçek içeriği elbette çok önemlidir. Farklı sayfa türlerinin farklı "işleri" olacaktır - birçok insanın bağlantı kurmasını istediğiniz köşe taşı içerik öğeniz, kullanıcılarınızın hızlı bir şekilde bulmalarını ve yanıt almalarını sağlamak istediğiniz destek içeriğinizden çok farklı olmalıdır. Bununla birlikte, Google belirli içerik türlerini giderek daha fazla tercih etmektedir ve sitenizdeki sayfalardan herhangi birini oluştururken aklınızda bulundurmanız gereken birkaç şey vardır:


    • Kalın ve Benzersiz İçerik - Kelime sayısı açısından sihirli bir sayı yoktur ve sitenizde birkaç yüz kelimeye kadar birkaç sayfa içeriğiniz varsa, Google'ın iyi ifadelerinden düşmeyeceksiniz, ancak genel son Panda güncellemeleri özellikle daha uzun, benzersiz içerik lehine. Çok sayıda (binlerce düşünün) çok kısa (50-200 içerik içeriği) sayfanız veya sayfanın başlık etiketinden başka bir şeyin değişmediği ve bir metin satırı söylediğinizde, başınızı belaya sokacak çok sayıda yinelenen içeriğiniz varsa. Sitenizin tamamına bakın: sayfalarınızın büyük bir yüzdesi ince, çoğaltılmış ve düşük değerli mi? Öyleyse, bu sayfaları "kalınlaştırmanın" bir yolunu belirlemeye çalışın veya ne kadar trafik aldıklarını görmek için analizlerinizi kontrol edin ve görünmesini engellemek için bunları (noindex meta etiketi kullanarak) arama sonuçlarından hariç tutun Sıralamalarını sağlamak için dizinlerini çok sayıda düşük değerli sayfalarla doldurmaya çalıştığınız Google.
    • Etkileşim - Google, etkileşim ve kullanıcı deneyimi metriklerini giderek daha fazla ağırlıklandırmaktadır. İçeriğinizin, arama yapanların sordukları soruları yanıtlamasını sağlayarak sayfanızda kalmaları ve içeriğinizle etkileşime geçmeleri muhtemel olabilir. Sayfalarınızın hızlı bir şekilde yüklendiğinden ve arama yapanları kapatacak ve gönderecek olası tasarım öğelerine (içeriğin üzerinde aşırı agresif reklamlar gibi) sahip olmadığından emin olun.
    • “Paylaşılabilirlik” - Sitenizdeki her bir içerik yüzlerce kez ilişkilendirilmez ve paylaşılmaz. Ancak, ince içeriğe sahip büyük miktarlarda sayfa yayınlamamaya dikkat etmek istediğiniz gibi, yayınlamadan önce sitenizde oluşturduğunuz yeni sayfaları kimlerin paylaşacağını ve sitenize bağlantı verebileceğini düşünmek istersiniz. . Paylaşılması veya ilişkilendirilmesi muhtemel olmayan büyük miktarlarda sayfalara sahip olmak, bu sayfaları arama sonuçlarında iyi sıralanacak şekilde konumlandırmaz ve arama motorları için sitenizin bir bütün olarak iyi bir resmini oluşturmanıza yardımcı olmaz. .

    Alt Özellikler

    Resimlerinizi nasıl işaretlediğiniz, yalnızca arama motorlarının sayfanızı algılama biçimini değil, aynı zamanda sitenizin resim aramasından ne kadar arama trafiği oluşturduğunu da etkiler. Alt özniteliği, bir kullanıcı görüntüleyemezse görsel için alternatif bilgiler vermenizi sağlayan bir HTML öğesidir. Resimleriniz zamanla bozulabilir (dosyalar silinir, kullanıcılar sitenize bağlanmakta zorluk çeker vb.), Bu nedenle resmin yararlı bir tanımına sahip olmak genel kullanılabilirlik perspektifinden yardımcı olabilir. Bu, arama motorlarının sayfanızın ne hakkında olduğunu anlamalarına yardımcı olmak için içeriğinizin dışında başka bir fırsat daha sunar.

    “Anahtar kelime ögeleri” yapmak ve temel anahtar kelimenizi ve olası tüm varyasyonlarını alt özelliğinize sıkıştırmak istemezsiniz. Aslında, açıklamaya doğal olarak uymuyorsa, hedef anahtar kelimenizi buraya hiç eklemeyin. Alt özelliğini atlamamaya dikkat edin ve görüntünün tam ve doğru bir açıklamasını vermeye çalışın (onu göremeyen birisine tarif ettiğinizi hayal edin - bunun için oradadır!).

    Konunuz hakkında doğal bir şekilde yazarak, "aşırı optimizasyon" filtrelerinden kaçınıyorsunuz (başka bir deyişle: Google'ı, sayfanızı hedef anahtar kelimeniz için sıralamada kandırmaya çalıştığınız gibi görünmüyor) ve kendinize ana konunuzun değerli değiştirilmiş “uzun kuyruk” varyasyonları için daha iyi bir şans.

    URL Yapısı

    Sitenizin URL yapısı, hem izleme perspektifinden (bölümlere ayrılmış, mantıksal URL yapısı kullanarak raporlardaki verileri daha kolay segmentlere ayırabilirsiniz) hem de paylaşılabilirlik açısından (daha kısa, açıklayıcı URL'lerin kopyalanması ve yapıştırılması daha kolaydır ve yanlışlıkla alma eğilimindedir) daha az sıklıkta kesiniz). Tekrar: mümkün olduğunca çok anahtar kelime tıkmak için çalışmayın; kısa, açıklayıcı bir URL oluşturun.

    Dahası: gerekmiyorsa, URL'lerinizi değiştirmeyin. URL'leriniz "güzel" olmasa bile, kullanıcıları ve genel olarak işletmenizi olumsuz etkiliyormuş gibi hissetmiyorsanız, onları "daha iyi SEO" için daha fazla anahtar kelime odaklı olacak şekilde değiştirmeyin. URL yapınızı değiştirmeniz gerekiyorsa, uygun (301 kalıcı) yönlendirme türünü kullandığınızdan emin olun. Bu, işletmelerin web sitelerini yeniden tasarladıklarında yaptıkları yaygın bir hatadır.

    Şema ve İşaretleme

    Son olarak, standart sayfa içi öğelerin hepsine baktığınızda, bir adım daha ileri gitmeyi ve Google'ın (ve şemayı da tanıyan diğer arama motorlarına) sayfanızı anlamasına yardımcı olmayı daha iyi düşünebilirsiniz.

    Şema işaretleme, sayfanızın arama sonuçlarında daha yüksek görünmesini sağlamaz (şu anda bir sıralama faktörü değildir). Girişinize, reklam uzantılarının AdWords reklamlarınız için yaptığı gibi ek bazı "emlak" verir.

    Bazı arama sonuçlarında, başka hiç kimse şema kullanmıyorsa, sitenizin derecelendirme gibi şeyler göstermesine rağmen diğerleri kullanmıyorsa tıklama oranında iyi bir avantaj elde edebilirsiniz. Herkesin şema kullandığı diğer arama sonuçlarında, incelemelere sahip olmak “tablo kazıkları” olabilir ve bunları atlayarak TO'nuzu incitiyor olabilirsiniz:

    İşaretleme ve şema ekleyerek organik sonuçlarınızı daha fazla gayrimenkul elde edin

    Sitenize ekleyebileceğiniz çeşitli farklı biçimlendirme türleri vardır - büyük olasılıkla işletmeniz için geçerli değildir, ancak sitenizin sayfalarının en azından bir kısmı için en az bir biçimlendirme biçimi geçerli olacaktır.

    Şema ve işaretleme hakkında daha fazla bilgiyi WordStream’in SEO için şema kılavuzundan öğrenebilirsiniz.

    Hiç yorum yok

    Blogger tarafından desteklenmektedir.