Header Ads

Yeni Dönem Yeni Seo - Z-Raporu


 Merhaba, uzun bir aradan sonra tekrardan içerik yayınlamaya ve planlamaya başladım. Aslında burada çok fazla paylaşım yapmasam da bir çok farklı web site projesi oluşturdum ve bazı testler yaptım sonrasında tekrardan buraya test sonuçlarını paylaşmaya ve işlemlere devam etmeyi planlıyorum. 

Sitemin amacı zaten web sitelerinin geliştirilmesi olduğu için burada deneyimlerimi anlık olarak değil uzun dönemli olarak paylaşmam gerektiği için anlık olarak burada paylaşımlar yapmak istemedim. Bu yüzdende sitedeki trafiğin düşük olduğunu biliyorum.

Yeni dönemde gördüklerim ve Yaşayacağımız sorunlar

Yeni dönemde yaptığım analizler ve testler sonucunda fark ettiklerimi sizinle paylaşmak istiyorum. Yaptığımız bir çok web site veya projede fark ettiğim artık seo çalışmalarında gerçekten çok fazla manipülasyon yaşandığı olduğu yapılan çalışma veya alternatif çalışmalarda büyük veya küçük bir çok web sitede spam oluşturması yıllardır çok yapıldığı ve kullanıldığı için bazı yapılan işlemler yanlış olsa da arama motorları artık bazı spam işlemleri normal olarak algılıyor.

Topluluğa göre hareket eden algoritmalar yapılan bu küçük spam durumlarını normal bir davranış olarak algılıyor tabi bu konuda yaptığım testlerde eskiye göre durum bir tık daha dikkat edilmesi gereken bir durumdur. Örneğin biz eskiden sitelerimiz üzerinde moz rank değerlerine önem gösterir ve sitemize bir çok bağlantı sağlamak için spam sayılacak kolay paylaşımlar yapardık. 

Sitemizin arama motorlarında hızlı index sağlamasına sebep olan durumlarda bu durum artık sitemizin hızlı spam skorunu yükseltmesine sebep oluyor. Bunun dışında link bağlantı kaliteleri ilk zamanlar iyi sonuçlar verirken artık daha ciddi sorunlara sebep oluşyuruyor ve sağlıksız bağlantılara yol açıyor. 

Yani eskiden daha iyi sonuçlar alırken artık bu durum hızla sitemize zarar veren bir yapı oluşmasına sebep oluyor. Bu yüzden kolay veya hızlı backlink oluştururken daha detaylı ve dikkatli olmamızın eskiden olduğundan daha önemli olduğu anlamına geliyor. 

Yapay zeka kullanımı sitelerimiz için zararlı bir etkendir.

Yapay zeka evet istediğimiz zaman güzel ve açıklayıcı yazım yanlışları olmayan bir çok anahtar kelimede kaliteli ve uzun içerikler oluşturmamızı sağlıyor ve editörler ile çalışmadan binlerce içerik oluşturmamızı kolaylaştırıyor olabilir. 

Aslında fark ettiğim ve bende mesleğim gereği bilgisayar programcılığı yaptığım için kendi oluşturduğum yapay zeka modelleri veya var olan modellerde yapay zeka ile oluşturulan özgün dahi görülen bir içerik olsa da yaptığım testlerde bu durumun bize negatif sonuçlar oluşturacağını görmüş oldum.

Yeni Seo ve sonuçlar

Yeni seo çalışmalarında aslında işimizin daha kolay olduğunu anladım. Artık profesyonel olsanız veya olmasanız da Google veya diğer büyük arama motorlarında içeriğiniz ile ön plana çıkmanız artık eskisinden daha kolay olacak. 

Bu durum artık sevindirici bir haber olabilir çünkü arama motorları artık bu konuda gerçek insanların özgün ve gerçek düşüncelerini belirten içeriklere önem verdiğini ve eskisinden daha çok ön planda tuttuğunu gözler önüne serdi. 

Bu seferki z-raporunda sizlere genel bir anlatım yaptım artık daha detaylı ve güzel açıklamalar ile burada olacağım.



Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.