Header Ads

Python İndir - Windows | MacOs | Diğer İşletim Sistemleri

 


Python dilini kullanarak kendi yazılım projelerinizi hazırlamanız için ilk olarak python indirmeyi nasıl yapmanız gerektiğini sizlere anlatacağım. İçerik içerisinde paylaşılan indirme linkleri kesinlikle python sitesinden alınmaktadır. Link güvenlikleri orjinal sitesi üzerinden sağlanmaktadır.

Python indir - Dikkat edilmesi gerekenler

İnternet üzerinden indirme işlemleri yaparken dikkat etmeniz gereken önemli işlemlerden birisi orijinal siteler üzerinden gelen linkler kullanmanız gerektiğidir. Genellikler programlar veya dosyalar üçüncü kişiler tarafından hazırlanırken "torjen, virüs vb." kişisel bilgilerinizin ve güvenliğinizin risk altında olacağı linkleri kullanmanın zararlı olacağını söylemek istiyorum.

Windows işletim sistemine python nasıl indirebilirim?

Windows işletim sistemlerinde python hazır olarak kurulmadığı için dışarıdan kurulması gerekmektedir. Kurulum ekranı diğer programlar ve uygulamalarda olduğu gibi Setup şeklindedir. Kurulum pencerelerinde dosya yolunu isterseniz kendiniz belirleyebilir isterseniz varsayılan olarak kurulmasını sağlayabilirsiniz. Genellikle yapılan hatalardan biriside kurulum penceresinde PATH seçeneğini seçmemektir. Bu durumda konsol ekranında "python" veya "python3" gibi yazdığınızda çalışmaz. Bu noktaya dikkat etmenizi tavsiye ederim. 

Windows - Python İndir - Python 3.11.8

Windows Paket (32-bit) (.zip)

Windows Paket (64-bit) (.zip)

Windows Paket (ARM64) (.zip)

Windows Setup (32-bit) (.exe)

Windows Setup (64-bit) (.exe)

Windows Setup (ARM64) (.exe)

MacOS işletim sistemine python indirmek

MacOs işletim sisteminde kurulumu isterseniz terminal isterseniz ".pkg" dosya uzantısı işlemi için terminal üzerinden kurulum işlemi veya alternatif programlar ile kurulum yapabilirsiniz.

macOS (64-bit) (.pkg)

Linux işletim sistemi için python indirmek

Linux ve linux tabanlı işletim sistemlerinde genellikle python programlama dili kurulu olarak gelir eğer işletim sisteminizde kulunmuyorsa terminal üzerinden "apt" veya "apt-get" komutu ile "apt install python2" veya "apt install python3" gibi veya "apt-get install python2" veya "apt-get install python3" yazabilirsiniz. eğer belirli bir sürüm gereksinimi duyuyorsanız bunun için yapmanız gereken "apt install python" yazdıktan sonra enter tuşuna basmak yerine klavyenizde bulunan "tab" tuşuna basarak indirebileceğiniz python paketlerini görebilirsiniz ve bu sayede detaylı bir indirme işlemi sağlayabilirsiniz.

Not: İndirme linkleri orjinal python sitesi üzerinden sağlanmaktadır.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.