Header Ads

Kitap okumak dünyamda neleri değiştirdi

 


Merhaba, bu yazımda kitap okuma alışkanlığımı geliştirmek üzerine yaptıklarım ve sonuçlarını sizinle paylaşmak istedim. Umarım sizde kendi alışkanlıklarınızı ve verimliliği arttırmak için yaptıklarınızı yorumlarda belirtirsiniz.

Kitap sayfaları arasında açılan yeni dünya

Kitap okumanın en güzel kısımlarından birisi hayal dünyanızı okuduklarınız ile gözünüzün önünde bir film gibi görmeyi başarmanız gerektiğidir. Genellikle insanlar sadece yazıları okumak ve sayfaları bitirmek üzerine odaklanır ve üç, dört sayfadan sonra derin bir uykuya dalarlar bu yüzde yanımızda uyku ilacı bulundurmak yerine bir kitap bulundursaydık kesinlikle uyumamız çok daha kolay olurdu.

İlk zamanlar bende aynı durumları yaşıyordum kitap okumaya başlarken sanki bütün vücudum bir anlık dünyanın bütün yükünü sırtlamış ve bu yorgunluğu atmak için uyuması gerekiyormuş gibi tepki veriyordur. Sonra aklıma film izlediğim zamanlar geldi ortalama bir film için bir buçuk veya iki saat zaman harcıyordum.

Hayal gücümle bir kitabı birleştirdiğim zaman kitabın bitmesi iki veya üç saat kadar sürdüğünü fark ettim ve bir film izlemek yerine kitap okuyarak belirli bir senaryoda ilerlerken kendi hayal gücümle birleştirmenin daha keyifli olduğunu fark ettim.

ilk zamanlar kitap okumaya alışmak için kendime her gün  on sayfa okuma hedefi koydum her gün üşenmeden on sayfa okudum bazen on sayfa okumak yerine on beş veya yirmi sayfa okumak istediğimde kendimi koyduğumu kuralı bozmamak için sürekli on sayfa olarak sabitledim ve bu süreç sanırım üç veya dört hafta kadar sürdü sonrasında ise kendimi test etmek için okuya bildiğim kadar okumayı denedim ve 50 sayfa okumaya başladım. 

artık bu durumdan keyif aldığımı fark edince kendime tadımlık altmış veya yetmiş sayfalık kitaplar almaya başladım. Bu konuda modern dünya klasikleri işinizi görebilir ben bu sayede oturup iki üç saat içerisinde bir kitabı bitirebilecek kıvama geldiğimde mutlu oldum ve fark ettiğim bir konuda kendimi boğan bir kitap olduğu zaman bu tarz tadımlık kitaplara geçerek kendimi rahatlatmanın beni daha çok rahatlattığını fark ettim. 

Şimdi kendimde oluşan değişimi söylemek istiyorum anlama ve düşünme konusunda kendimi geliştirmeye başladığımı fark ettim eskisine göre olaylara daha farklı pencerelerden baktığımı dışarıdaki insanların değil benim bu durumu fark etmem beni çok fazla şaşırtmıştı.

Umarım sizde kitap okuma alışkanlığı kazanmak için kendi çözüm yollarınızı bulursunuz veya bulduğunuz çözüm yollarını yorumlarda belirtirsiniz.


Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.