Header Ads

Seo öncesi araştırma aşamaları


Seo öncesi araştırma aşamaları

Seo öncesi çalışmalar hakkında bilgi vereceğim makalede işinize yarayacak bilgilerin olduğunu düşünüyorum. Google arama motoru üzerinde yaptığım çalışmalar ve gözlemler sonucunda bunu fark ettim ve bu bilgileri sizler ile paylaşmak istedim.

Öncelikle seo çalışmalarımızda anahtar kelime tercihlerimizin arama motoruna göre değil kendi bireysel tercihlerimizin olması gerektiğini sizlere söylemem gerekmektedir. Bilginiz dahilinde olan konuları tercih etmeniz sizi ve ziyaretçilerinizi her zaman memnun edecektir.

Seçtiğiniz anahtar kelimeler hakkında arama motorundan bilgi almanın birçok yöntemi bulunmaktadır. Bunları şu şekilde ikiye ayırmamızda hiç bir zarar görmüyorum. Ben bu çalışmayı şu şekilde isimlendirdim.

  • Arama motoru gerçeği
  • Arama motoru bilgi 
Peki arama motoru gerçeği nedir?  Öncelikle arama motoruna bağlı olan araçlar üzerinden tahmini bilgileri almaktır. Örneğin Google reklam veren bireysel ve kurumsal kullanıcılara adwors hizmeti sunmaktadır. Adwords üzerinden anahtar kelimeleri hakkında bilgi almanızı ve yazdığınız anahtar kelimelere alternatif olarak başka anahtar kelimelerde sunmaktadır. 

Burada dikkat etmemiz gereken önemli noktalardan biri kesinlikle girdiğiniz anahtar kelime düşük diye alternatif kelimeleri seçme derdine düşmeyin. Bu derde düşerseniz kullanıcı ve zaman kaybı yaşayabilirsiniz. 

Peki arama motoru bilgisi nedir? Öncelikle bu tahminleri kendim denediğim için gerçek formul yada bir matematiğini tam olarak oturtamadım çünkü ne zaman bir denklem ile konuyu test etsem genelde testlerin sonucu pek iç açıcı olmadı ama son zamanlarda yaptığım araştırmalarda biraz daha iyi bir denklem oluşturmaya başladım. 

Şimdi arama motoruna girerek anahtar kelimemizi yazıyoruz. Karşımızda anahtar kelimeye bağlı olarak milyonlarca web site yer alacaktır. Hemen arama kelimenizin alt tarafında toplam sonuç yer almaktadır. 

Bu size rakip sitelerinizi göstermektedir. Şimdi yapmamız gereken ilk 5 sayfadaki siteler hakkında bilgi toplamak yani o link üzerine kaç tane backlink yani bağlantı olduğunu not almaktır. Eğer tek başınıza yapıyorsanız bu biraz uzun sürecektir. Zor gibi görünse de bu işlem bittiği zaman karşınızda daha zor bir iş var. 

Karşınızdaki analizler sonucuna bağlı olarak binlerce otoritesi yüksek web siteden anahtar kelimeye uygun bir bağlantı çekmeniz gerekmektedir. Eğer bağlantılarınızı doğru ve zamanlı yaparsanız ilk sıralarda yer almanız ve hatta büyük bir firmanın web sitesinin önüne geçmeniz bile çok kolay olacaktır. 

Seo öncesi bu çalışmalar benim kendi yaptığım çalışmalar ve deneyimlerdir. Bu yüzden biraz geç yazı paylaşımı yapmaktayım. Sadece bir web sitesi üzerinden test yapmıyorum elimde bulunan 100+ web site üzerinden testlerimi yapıp bekliyorum. Sonuçları analiz ediyorum Seo için önemli noktalardan biriside grafik analizi yapabilmektir. 

Eğer verileri güzel okuyabiliyorsanız hiç bir şekilde dışarıdan yardım almanıza gerek kalmayacağınız bilmeniz gerekmektedir. Eğer umutlarınızı kaybedeceğiniz bir an ile karşılaşırsanız şunu unutmayın internet sizin ne iş yaptığınıza bakmaz sizin kim olduğunuza bakmaz. Baktığı şey sonuçtur aynı bir matematik gibi 2+2=4 bu sonuç değişmez kesindir. İşte internette olacak edecek değil çalışmanıza bakar eğer ona sonucu verirseniz size güzel davranır. 

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.