Header Ads

Google Search Console Kalitesi

 

Google Search Console Kalitesi

Google Search Console Kalitesi

Google search console site sahiplerinin vazgeçilmez bir aracı olduğunuz hepimiz iyi biliyoruz. Son günlerce bazı yaptığım testlerde fark ettiğim bir olayı sizlere anlatmak istiyorum. Google gerçekten bir dahilerin elinde gelişiyor dedirten bir durumu fark ettim.

Uzun zamandır web sitelerinin arama motorlarındaki hareketleri üzerine testler yapıyorum. Bu yüzden beni şaşırtan durumlara her zaman yer vermeye çalışıyorum. Bu seferki konum gerçekten beni şaşırtan bir durum oldu. 

Google bizden ne istiyor?

Arama motoru olarak google seo yapmak her zaman web siteleri için trafiğin yüksek oranda etkilendiği bir durumdur. Bu yüzden diğer arama motorlarından daha çok google sıralamalarına özen gösteriyoruz. Elimizdeki değerli araçları kullanmayı bilmeden veya bilerek bu işlemleri yapıyoruz. 

Yapay zekanın bütün sistemi alt üst etmeye başlamasıyla artık sağlıklı sonuçlar alamayacağımızı düşündüğüm bir zamandaydım ama google search console üzerinde çok farklı bir yapı oluşturmuş ve bunun farkına uzun bir süre sonra varmak beni gerçekten üzdü ve bir açıdan da şaşırttı.

Sitenin güncel olması ne kadar değerli?

Sitelerimizin güncel olmasını her zaman google bizden ister ama ben bu duruma pek takılmazdım sonuçta dış bağlantılar ve kod yapısı iyi olduğu sürece google sıralamalardaki faktörünü yerine getirdiğimi düşünürdüm ama aslında o işin öyle olmadığını anladım.

Sitenin güncel olması fazla index sayısına ulaşmanıza değil sitenizin aktif olduğu anlamına gelmekte yani seo yapacak arkadaşlar sitenin planlı yayınlarına dikkat etmesi gerekli bu konuda net uyarıda bulunayım. 

İçeriklerin kaliteli veya özgün olması konusu artık bilindik bir gerçek ve bu konuda zaten blog içerisinde çok fazla değindiğim durumlar var o yüzden hiç özgünlük, kaliteli içerik geyiğini yapmadan duruma geleceğim.

Google Search Console Kalitesi

Bu konun neden değerli olduğunu belirli bir şekilde anlatmaya çalışacağım. Örneğin elimizde A web sitesi var ve bu web sitenin backlinkleri ve rank değerleri sağlam yani site dış seo konusunda güzel yapılmış. Aynı şekilde site içi seo yapılandırması da güzel ama index sorunları yaşıyor. Belki site içerisinde 200 tane sayfası var özgün ve kaliteli ama sağlıklı index aralığında değil. 

Şimdi sitenin bundan 5 yıl önce hazırlandığını ve işlemleri yapıldığını düşünelim. bu işlemlerden sonra sitede fazla veri eklemesi olmadı yani site 6 ayda bir veya 9 ayda bir içerik aldı. evet site indexlenmesi yapılıyor ama bir süre sonra sıralamada veya arama kısmında eskisi gibi görünmüyor. site backlinkleri 5 yıl içerisinde 5 katına çıktı ve rank değerleride bu şekilde artışa geçti ama istenilen performansı veriyor. 

İşte bunun asıl sebebi güncel içerik sorunu evet tuhaf olabilir ama gerçeği bu çünkü fark ettiğim ve test ettiğim durumlarda bir web sitenin eskiden bir bağlantısının sıralamada sabit ve kalıcı olarak kalmasında aslında sitenin diğer sayfalarının etkisi olduğunu gördüm. 

Siteye eklenlen içerikleriklerin yapısı diğer sayfaların kalitesini yani sitenin kalitesini etkiliyor. Sayfa sayısı ilk zamanlarda isterse bin olsun sitenin sonradan güncel kalmaması bir süre sonra otoritesini sarsıyor. istediği kadar ilk sırada görünsün zamanla kaybolan bir kaliteden bahsediyorum.

Bu yüzden siteleriniz de bu güncel olma durumlarına dikkat edin. her zaman güncel kalmaya ve belirli periyotlara bağlı hareket etmeye çalışın. 

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.